2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Amikor miniagyak videójátékoznak

800 000 sejtből álló emberi miniagyakat tanítottak meg videójátékozni – írja a Neuron című folyóirat nyomán az Origo.

"Megmutattuk, hogy kölcsönhatásba tudunk lépni élő idegsejtekkel, és rá tudjuk venni őket arra, hogy módosítsák aktivitásukat" – mondta Brett Kagan, a Cortical Labs biotechnológiai startup cég tudományos vezetője a kiadott sajtóközleményben, amit a Futurism portál ismertetett. Hozzátette: a megfigyelt jelenség hasonlít az intelligenciához.

Az agyműködés tanulmányozása során napjainkban a kutatók állatkísérletekre, illetve a mesterséges intelligenciára vannak utalva. Ha hihetünk az új tanulmány mögött álló kutatóknak, akkor ez az előrelépés kiválthatja az előbb említett modelleket, és ez hatalmas lökést adhat az agykutatásnak, fogalmaz a lap.

Tanulmányukhoz a kutatók egér és emberi sejteket is használtak; az előbbieket embrionális egéragyból vették, míg az utóbbiakat őssejtekből nyerték. A sejteket ezután mikroelektródák tetején növesztették, amelyek egyszerre tudták stimulálni őket és leolvasni az aktivitásukat. A tudósok végül az elektródák segítségével megtanították „röplabdázni" a miniagyakat.

A teljes információ