hirdetés
2019. augusztus. 18., vasárnap - Ilona.
hirdetés

 

Alvászavarra is jó, ha vízpartra jár

A The Journal of Environmental Psychology tudományos szaklapban közzétett tanulmány szerint a strand és a vízpart számos előnyt biztosít a testünk, lelkünk számára, írja az Origo.

hirdetés

Számos tanulmány bebizonyította már, hogy a természeti környezet, mint például a vízesések és a strandok, több előnyt biztosítanak az emberek számára, mint az edzőtermek, a városi környezet vagy a szórakozást szolgáló helyek – mondta J. Aaron Hipp Ph.D., a Brown School neurológusa, a tanulmány vezető szerzője. A kutatók szerint a vízpart nyugtató hatása már a napra lépéstől számított második másodpercben érezhető.

A nap és a hullámok együttesen „dolgoznak" annak érdekében, hogy teljesen ellazítsák a testet, megszabadítsák a fájdalomtól, és megszabadítsák a napi stressztől – magyarázta a kutató. – Szinte azonnal felszabadul a relaxáció és a boldogság hormonjaként is ismert szerotonin, amikor megérkezünk a strandra, de a strand és az óceán hangja és látványa egyszerre megnyugtató és békés.

A víz hullámzásának megnyugtató hangját nem véletlenül választják mind a meditációk, mind a relaxációs zenék egyik alapjául, és számos elalvást segítő gép is előszeretettel alkalmazza. Emellett az orvosok és terapeuták is szívesen javasolnak fényterápiát a szorongások és stressz kezeléséhez.

Régóta tudjuk, hogy a napfény fokozza a testünkben a D-vitamin szintjét, fokozza a kalcium felszívódását, erősíti a csontjainkat és megakadályozza többek között a pangásos szívelégtelenséget, a szívinfarktust, a stroke-ot és más szívproblémákat. A napfény továbbá megakadályozza az autoimmun betegségeket és megnöveli az endorfinszintet, de emellett szárító, hámlasztó, antibakteriális tulajdonságainak köszönhetően enyhíti a krónikus bőrbetegségek tüneteit. Klinikai kutatások emellett kimutatták azt is, hogy javulhatnak az Alzheimer-kór tünetei, gyorsabban gyógyul a pikkelysömör és enyhül a depresszió.

A strand az egyik leghatékonyabb módja az álmatlanság és az alvászavarok kezelésének – hangsúlyozta a neurológus. – Ez főleg azért lehet így, mert a strandolással az álmatlanság három fő tényezőjét tudjuk kezelni: a hormonális egyensúly hiányát, a magas stressz és a szorongás szintjét, valamint a fizikai fáradtságot.

A teljes cikk

(forrás: origo)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink