Évek óta egyetlen kézlegyintéssel elintézik a háziorvosok ügyét szakmapolitikai döntésekben, állítja Komáromi Zoltán háziorvos, volt országos szakfelügyelő főorvos a Weborvosnak adott interjúban.
Harminc éve dolgozik a Városmajori Klinikán ér-, majd szívsebészként. Karizmatikus orvos, aki ért a betegei nyelvén, és akit tisztelnek szakmájában. Dr. Szabolcs Zoltánnal a WeborvosPro készített interjút.
Egyenesebb és tisztességesebb lenne, ha azt mondanák, hogy nem tudnak pénzt adni a háziorvosoknak, mint a közvéleményben azt a hitet kelteni, hogy lám, megint plusz pénzhez jutnak a praxisok, hiszen nemrég kaptak eszköztámogatást és plusz egyhavi támogatást – idézi a Weborvos összeállítása többek között dr. Sebő Zsuzsanna házi gyermekorvost.
Rugalmas és hatékony szervezetet, a feladat végrehajtására összpontosító munkakultúra meghonosodását szeretné elérni dr. Török Krisztina, a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) főigazgatója.
Az orvos kommunikációja jelentősen befolyásolja a beteg elégedettségét, bizalmát, sőt: gyógyulását. Ugyanakkor számos betegellátási hiba, sőt orvosper eredője a rossz kommunikáció. Hol csúszik el az orvos és beteg kommunikációja? – kérdeztük dr. Pilling Jánostól, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének oktatójától, az első hazai orvosi kommunikáció tankönyv szerkesztőjétől.
A december végén megjelent jogszabály változások, így a fix díj elvonása, és az új indikátor rendszer bevezetése korántsem segíti a magyar közfinanszírozott alapellátás működését.