A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. A fórumokon, blogokon a felhasználók konkrét termékneveket említenek meg, fontos kérdéseket tesznek fel a használattal kapcsoaltban, a tünetek enyhítésére vonatkozó tippeket adnak egymásnak, termékajánlásokat fogalmaznak meg, kiemelkedő klinikákat és szakértőket keresnek a legkülönfélébb betegségekhez.
A gazdasági válság miatti extra adó megtépázta a gyógyszeripari cégeket, a megváltozott körülmények miatt a döntéshozók kénytelenek terveik megvalósításához új eszközökhöz folyamodni. A cégek korábbi lobbizásával szemben (jelentsen ez bármit is) a döntéshozók a törvény szigorát vetették latba, ezért most új megközelítésből, új eszközök, új technikák után tapogatózik az ipar.
A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. Az online térben sokkal gyorsabban terjednek a negatív hírek.
Az orvoslásban fellelhető hálózatok feltérképezésével a szokásos technikáknál egyszerűbbé válhat a "véleményvezérek" és az információk eljuttatásában nagy szerepet játszók megtalásása, ha úgy tetszik, eredményesebb lehet az orvoslátogatói munka. Mindez azonban a tisztaságot, az etikus magatartást is szolgálhatja: jól látszanak a cégek, a szerek és az orvosok közötti kapcsolatok.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?