hirdetés
2017. március. 24., péntek - Gábor, Karina.
hirdetés

Fájdalomcsillapítók, amik halláskárosodást okozhatnak

Maradandó halláskárosodást okozhatnak a paracetamolt vagy ibuprofent tartlalmazó fájdalomcsillapítók a középkorú nőknél – írta a Daily Mail, egy orvosi szaklapban megjelent kutatás eredményeire hivatkozva, amit a 24.hu idéz.

hirdetés

A majdnem 56 ezer, 44 és 69 év közötti nő részvételével elvégzett amerikai kutatás szerint 9 százalékkal nő a halláskárosodás esélye azoknál, akik hetente két alkalommal vesznek be ilyen fájdalomcsillapítókat, legalább hat éven át. Az eredmények megegyeznek egy hasonló, férfiakon végzett kutatás eredményeivel – írta a Mail.

A kutatás szerint a paracetamol miatt kevesebb lesz az antioxidáns a belső fülben, és ezzel sebezhetőbbé válik a fül a nagy zajokkal szemben. A szer emellett csökkenti a belső fül vérellátást is, és csökkenti azoknak az érzékelő szőrszálaknak a számát, amik segítenek a hallásban, írja a lap.

(forrás: 24.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés