hirdetés
2024. április. 25., csütörtök - Márk.

Gazdaság

Figyelő TOP200 – megújulással a felemelkedésért

A hazai és a külföldi pénzvilág neves tagjai tartottak előadásokat a Figyelő TOP200 konferencián október 15-én, csütörtökön. A felszereltség és a környezet a legfontosabb, hogy idecsábítsuk és megtartsuk a legjobb munkaerőt – mondta Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.
A konferencia célja az innováció és a megújulás szerepének bemutatása volt az ország felemelkedésének folyamatában. Az előadók névsorában a hazai előadók között szerepelt Bojár Gábor a Graphisoft Nyrt. igazgatóságának elnöke, Csányi Sándor, a OTP elnök-vezérigazgatója, Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, valamint Bogsch Erik, a Richter Gedeon vezérigazgatója.

Külföldi gazdasági szakemberek és egyetemi tanárok közül John Child, a Birminghami Egyetem professzora, Wallace J („Wally”) Hopp, a Michigani Egyetem professzora és Marcus Orlovsky , a londoni székhelyű Bryanston Square oktatásmenedzsment tanácsadó iroda alapítója vett részt a konferencián.

Állásinterjú Skype-on

Marcus Orlovsky , a londoni székhelyű Bryanston Square oktatásmenedzsment tanácsadóiroda alapítója többek között a társadalmi hálózatok építésének fontosságáról és látásmódunk megreformálásról beszélt előadásában. Elmesélte, hogy egy, a Facebookon meghirdetett be nem töltött állásra pillanatokon belül 8–9 önéletrajzot kapott. Az egyik jelentkezővel egy órán belül a Skype-on lebonyolították az állásinterjút és az illető még aznap munkába is álhatott.

Orlovsky szerint ez is bizonyítja, hogy új tempóra váltott a kereslet és a kínálat becsatornázása. Ezzel együtt felgyorsult a média hírfogyasztása is. A hírek 14 percen belül értéküket vesztik.

Web 2.0 vállalaton belül

Hajdu Péter, a Cisco Inc. üzletfejlesztési igazgatója, a feltörekvő piaci stratégiákról beszélt és szintén kiemelte az internetes társadalmi hálózatok fontosságát és azok jótékony hatását a vállalati hatékonyságra. Ma már a felhasználók is tartalmat hoznak létre, melyet a vállalatok szinte azonnal hasznosíthatnak.

A piaci, technológiai átalakulások sokrétűsége pedig a prioritások sokaságát eredményezi Hajdu Péter szerint. A felső vezetés átalakításáról és fejlődéséről szólva elmondta, hogy a közös döntéshozás, a döntéshozói kör bővítésével a vállalatok hatékonyabb működését képesek biztosítani. A kreatív vállalatvezetés Hajdu Péter szerint üzleti célokat szolgál. Erre remek példa a web 2.0-ás felületek vállalaton belüli felhasználása.

A Richter

A gyógyszeripar Magyarország húzóágazatai közé tartozik, ezért az erőforrásokat koncentrálni kell erre a területre – véli a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója. Bogsch Erik hozzátette: a kutatás-fejlesztési kiadások fele erősíti ezt az ágazatot. Ráadásul ezen a területen megvannak a hagyományok és az egyetemi háttér, bár ez utóbbi állandóan romlik.

Éppen ezért törekedni kell arra, hogy az ország megtartsa a jó szakembereket. A jövedelmek terén ugyan nem vagyunk versenyképesek – véli Bogsch Erik –, az eszközpark, felszereltség terén azonban megteremthetők azok a feltételek, amelyeket Nyugat-Európa vagy az Egyesült Államok nyújt egy kutatónak.

Elmondta azt is: cége előtt a biológiai, a biotechnológiai termékek terén vannak fejlesztési lehetőségek. A Richter a gyógyszerfejlesztésben a központi idegrendszerre, a depresszióra, a fájdalomcsillapításra koncentrál. Ehhez keresnek szakmai együttműködő partnereket.

cimkék

hirdetés

Könyveink