hirdetés
2024. április. 20., szombat - Tivadar.

Diagnózis kuponra

Hódít a drogériában kapható egyenszemüveg, az online rendelhető ideiglenes fogkorona, és a kuponra vásárolt diagnosztika, írja a Népszava.

Elsőre azt gondolhatnánk, ugyan ki tesz a fogára egy nem rá méretezett, gyantából készült egyenkoronát, de 68 darabot máris eladtak ebből az egyébként akciós csodából, aminek eredeti(?) ára a honlap szerint 4050 forint volt. Egy csomagban 50 korona található, amivel viszonylag hosszú ideig ki lehet húzni fogorvos nélkül.

„Egyenfogpótlás nem létezik, ez az egész történet borzasztó. Egy ilyen megoldás semmiképpen sem egészséges, sőt sokkal többet árt, mint használ, akkor is, ha olcsó – mondja a Népszavának Nagy Ákos fogorvos. – Arról nem is beszélve, hogy az ilyen koronákat személyre szabottan csinálják.”

A nagyobb drogériák állványain már nemcsak napszemüvegek sorakoznak, hanem különböző dioptriás okulárék is. Így – gondolhatja az egyszeri vásárló – kikerülhető a szemészeti vizsgálat. Ezek a bolti termékek tized annyiba kerülnek, mintha optikában vásárolna magának keretet és megfelelő lencsét az ember. Az árérzékeny vásárló pedig – és idehaza a többség ilyen – inkább választja a néhány ezer forintos egyenszemüveget.

Nem csak a szemüvegen és a koronán akarnak spórolni az emberek. Ahogy egyre népszerűbbek lesznek a fizetős egészségügyi szolgáltatások, úgy tör utat magának egy új jelenség is: a kuponoldalakon hirdetett, kedvezményes árú diagnosztikai szolgáltatások. Vannak ugyan olyan cégek, amelyek alapvetően elzárkóznak ezektől a hirdetésektől, mivel az orvosok úgy vélik, ez valamiféle olcsóságot takar, de sok szolgáltató már ilyen módszerrel igyekszik népszerűsíteni magát.

Betegként csábító is, hogy míg az állami ellátásban heteket kell várni egy ultrahangra, addig ugyanez akár 10-15 ezer forintért azonnal elérhető egy magánszolgáltatónál. Ezen a ponton azonban érdemes vigyázni, a minőség szempontjából nagyon nem mindegy, hogy milyen rendelőben kötünk ki végül. „Nem gondolom, hogy azok a szolgáltatók, amelyek a nagyobb kupon­oldalakon megjelennek, kóklerek lennének, de valóban felkerülhetnének ilyenek is, ha nincs megfelelő szűrés – erről már Sárkány Vince, egy magán-egészségügyi szolgáltatásokat listázó magyar startup társalapítója beszélt a lapnak. – Ha valaki nem megfelelő szolgáltatót választ, könnyen előfordulhat, hogy nem azt kapja, amiért fizetett. A hirdetésben például az szerepel, hogy 20 perces a vizsgálat, és a beteg is erre az időre számít, de könnyen lehet, hogy végül sokkal hamarabb, mondjuk 10 perc alatt végeznek, szinte »szórják ki« a betegeket, akik futószalagon érkeznek.

(forrás: Népszava)
hirdetés

Könyveink