hirdetés
2024. április. 25., csütörtök - Márk.

Betegjogi képviselet: lehetetlen küldetés?

Szinte lehetetlen küldetést teljesítenek a betegjogi rendszer képviselői. Az időközben a szaktárcába integrált hatóság szerint minden rendben van, közli a Városi Kurír.

Az Integrált Jogvédelmi Szolgálat (IJSZ, volt OBDK) kötelékéhez tartozó betegjogi képviselőkre irreálisan sok feladat hárul. A Városi Kurír megtudta: tavaly több mint 14 ezer bejelentés érkezett a betegektől és hozzátartozóiktól. Eszerint egy-egy szakembernek az elmúlt évben csaknem 650 ügyben kellett intézkedni. Noha a hatóság folyamatosan indít képzéseket, a frissen végzett szakemberek aligha tudják az egészségügyi intézményekben kamatoztatni a tudásukat, mivel nincs felvétel. A betegjogi képviselők száma az elmúlt években nem változott, mindössze 23 fő dolgozik az országban.

Könnyen belátható, hogy ezzel a létszámmal érdemi munkát aligha lehet végezni. Ráadásul a betegjogi képviselőknek 30 nap áll rendelkezésre az ügyintézésre, amely időkeret a legtöbb esetben szinte semmire nem elég. A betegjogi ügyek halmozódnak, a betegjogi képviselők a legnagyobb jó szándékuk mellett sem tudnak eleget tenni a törvényi kötelezettségüknek.

Az Integrált Jogvédő Szolgálatnál (IJSZ) elmondták: 2016-ban a 14 183 megkeresésből 5248 volt panasz. Legtöbb esetben az egészségügyi ellátás minőségét, a nem megfelelő ellátást (24,8%), a betegtájékoztatás hatékonyságát (8,2%) vetették fel.

Az IJSZ-nál azt mondták, hogy a panasz orvoslásának időtartama a panasz jellegétől és a valós jogsérelem súlyától is függ. Az idő közben önállóságától megfosztott és a szaktárcába integrált hatóságnál úgy vélekedtek, nincs ok az aggodalomra, közölte a lap.

(forrás: Városi Kurír)
hirdetés

Könyveink