Nem vállal több fuvart csütörtöktől az egyik szegedi betegszállító cég, a helyettesítésére kijelölt másik három pedig nem akar a helyére állni – írja a Délmagyarország.
Március elsejétől nem szállít több OEP-finanszírozott beteget a Maros Sped Kft. A cég 2010 decemberében vette át a betegszállítást egy kiesett szolgáltató helyett. Terhes Zoltán ügyvezető igazgató szerint egyetlen év alatt 7 millió mínusz keletkezett ebből a tevékenységből. Úgy döntött, kiszáll, mielőtt az egész céget tönkretenné ez a vállalkozás. – „Úgy tudom, több vezető csak azért nem teszi ezt meg, mert már mindenén jelzálog van, és kényszerpályára került. Én ezt nem akartam megvárni” – fogalmazott a Délmagyarországnak.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) kötelezte ugyan a másik három szegedi betegszállító céget, hogy csütörtöktől tartalék autóikkal lássák el a kieső területeket, de az érintettek ezt megtagadják. Azt mondják, a határozat a törvénnyel és a gazdasági racionalitással is ellentétes.
– A tartalék autók arra valók, hogy helyettesítsék az éppen üzemképtelen aktív járműveket, nem arra, hogy határozatlan időre folyamatos szolgálatba álljanak. Az állapotuk ezt nem is teszi lehetővé. Személyzet sincs, aki vezesse – sorolta aggályait Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője. Hozzátette: a helyettesítést egyik cég sem tudná megoldani anélkül, hogy saját ellátási kötelezettségét ne veszélyeztetné. Szerinte inkább Szentesről kellene szolgáltatókat a térségbe vezényelni.
A lap megkereste az Országos Tisztiorvosi Hivatalt is, ám tőlük egyelőre nem sikerült megtudniuk, hogy mi lehet a válság megoldása.