hirdetés
2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

2013-ban 150 esztendős a Bayer-csoport

Segítenek tovább élni

A 150. születésnapját ünneplő Bayer-csoport, melynek legismeretebb terméke az aszpirin is már több mint száztíz éve beköltözött a családokba, most „Filmezz Szívvel” címmel hirdet videopályázatot ökoiskoláknak.

A Bayer Hungári Kft. mint főszervező és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány mint társszervező tudományos videopályázatot hirdetett 2013. szeptember 19-től az Ökoiskola Hálózatba tartozó iskolák 12–16 éves diákjai számára.
A videopályázat témaköre a kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) egészség megőrzése, a kardiovaszkuláris betegségek megelőzése. Megfelelő életmóddal ugyanis ezen betegségek 80%-a megelőzhető lenne, ebben pedig kulcsszerepe lehet a gyermekek megszólításának.

 „Minden olyan kezdeményezést nagyon fontosnak tartok, amely a fiatalokat vagy a fiatalokon keresztül a családot szólítja meg, hiszen ez a betegség megfelelő életmóddal jórészt megelőzhető. Egyes kutatások szerint, ha valamennyi ismert megelőzési módszert – amelyeket az idén 150 éves Bayer „Filmezz Szívvel!”ifjúsági pályázata is átölel: ezek a tudományosan megalapozott étrend, a rendszeres mozgás és a dohányzás mellőzéseegyüttesen alkalmaznánk, akkor a szív- és érrendszeri betegségek 80%-a megelőzhető lenne!  Ha az életmódbeli váltás már csak a kockázati tényezők felbukkanása után vagy a betegség kezdetén következik be, akkor csekélyebb eredménnyel kecsegtet. Ezért csatlakoztunk társszervezőként a kampányhoz, amely a gyermekek egészséges életvezetését tudományos tényekkel alátámasztva segítheti elő. A korábbi években a gyermekkori elhízás és a fiatal korosztályt célzó, egészségtelen élelmiszerek reklámozásának a visszaszorítása érdekében léptünk fel, aminek egy uniós szintű szabályozás lett az eredménye” – nyilatkozta dr. Nagy András kardiológus, a Magyar Nemzeti Szívalapítvány kuratóriumi elnöke a „Filmezz Szívvel!” tudományos videopályázat kiírása kapcsán, melyről bővebb információ a msms.hu internetes oldalon található.

Idén százötven évesek

„A nagy kutatói tradíciókkal rendelkező Bayer hosszú és kiemelkedően sikeres történelemmel büszkélkedhet az innovációk terén” – nyilatkozta dr. Gerhard Waltl, a Bayer Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. A Wuppertal régióban, Barmenben induló, kezdetben kicsi, de innovatív festéküzem mára egy több mint 110 000 embert foglalkoztató globális nagyvállalattá nőtte ki magát, az elmúlt 150 év pedig olyan újítások kifejlesztésével telt, melyek folyamatosan javították az emberek életminőségét. Ez a nagyszerű tradíció mára a Bayer küldetésévé vált: Tudomány egy jobb életért.  

„A Bayer-termékek ma életünk nélkülözhetetlen részét képezik” – nyilatkozta dr. Waltl. Egy példa a sok közül az Aspirin™ fájdalomcsillapító, amely 1899-ben jelent meg a piacon, és mind a mai napig a legkedveltebb Bayer-termék. A Bayer kutatói voltak az elsők, akik fertőző, trópusi vagy szív- és érrendszeri megbetegedésekre aktív hatóanyagot állítottak elő. Napjainkban a gyógyszerészeti kutatómunka a Bayer HealthCare részlegnél főként a kardiológia, hematológia, onkológia, nőgyógyászat és a diagnosztikai képalkotás területeire összpontosít.  

A Bayer-kutatások másik fókusza a mezőgazdaság. A siker kezdete ezen a területen az Antinonnin, a világ első szintetikus, az apácalepke irtására kifejlesztett rovarölő szer 1892-es piaci megjelenése volt. Mára a Bayer CropScience ebben a szegmensben globális piacvezetővé vált. A siker ezen a területen is a folyamatos fejlesztésnek köszönhető, amelynek eredményeképpen fenntartható megoldást kínáló kémiai és biológiai növényvédelmi termékekkel, ugyanakkor magas minőségű vetőmagokkal is büszkélkedhet. Ezenfelül széles választékban kínálnak az otthonokban, a kertekben és az erdőgazdálkodásban használatos termékeket és szolgáltatásokat.

 

A csúcsminőségű alapanyagok előállításának területén folytonosan bővülő megoldásaink alapját az 1930-ban felfedezett, habok készítésére alkalmas poliuretán, valamint a magas színvonalú, 1953-ban szabadalmazott polikarbonát (Makrolon™) anyagok alkotják. Mára a Bayer MaterialScience csúcsminőségű anyagai jelentősen hozzájárulnak földünk fosszilis energiakészletének megőrzéséhez.

A poliuretán például szigetelőanyagok alapanyagául szolgál, melynek segítségével jelentősen csökkenthető a beltéri fűtésre, illetve hűtésre használt energia. Könnyűsúlyú anyagaik autóiparban történő felhasználása által az autók súlya csökken, így fogyasztásuk is alacsonyabb – köszönhetően az alifás poliuretánbevonat feltalálásának. Ezek a modern bevonatrendszerek nem csupán védenek a széltől és más időjárási viszontagságoktól, de  fényborítást is adnak a váznak legyen szó akár autóról, hajóról, vonatról vagy szélturbináról.

Folyamatos változás és megújulás

„A Bayer 150 éve – egy ilyen évfordulóról olyan szavak juthatnak eszünkbe, mint tradíció és folytonosság” – mondta dr. Waltl. Ezzel szemben a Bayer elmúlt 150 éve folyamatos változással és megújulással telt. „Egy vállalat hosszú távon változtatás és a változásokhoz való alkalmazkodás nélkül fenntarthatatlan” – hangsúlyozta a Bayer Hungária Kft. vezérigazgatója. 

A céget Friedrich Bayer és a kelmefestő Johann Friedrich Weskott 1863. augusztus 1-jén alapította a Wuppertal megyei Barmenban, Friedr. Bayer et comp. néven. Kezdetben a Bayer szintetikus festékanyagok gyártásával foglalkozott, de az idők során termékpalettája jelentősen kibővült. 1881-ben a cég egy egyesített részvénytársasággá alakult Farbernfabrikenvorm. Friedr. Bayer & Co. néven, és a fúzió által egy nemzetközi vegyipari nagyvállalattá vált. A terjeszkedés és fejlődés eredményeként a vállalat 1912-ben áttette székhelyét Leverkusenbe. Az első világháborút követően, 1925-ben a cég versenyképességének megőrzése érdekében az I.G. Farbenindustrie AG konglomerátum része lett, majd 1951-ben független cégként, Farbenfabriken Bayer AG néven újraalakult.

1988-ra, a Bayer 125. évfordulójára a fejlődés üteme látványosan felgyorsult. Ekkor a cég fókusza mai főbb tevékenységei felé fordult, ennek következményeként 1999-ben eladta Agfa leányvállalatát. Ezt követően, 2005-ben a Bayer a tradicionális vegyipari tevékenységének jelentős részétől megvált Lanxess nevű cégének eladásával. Ezzel egy időben az úgynevezett életet szolgáló tudományok, az egészségügyi és a mezőgazdasági üzletágak szisztematikusan növekedtek, különösen az AventisCropScience (2001), a Roche OTC divízió (2005) és a Schering AG, Berlin Németország (2006) felvásárlásával. „A Bayer mára minden üzletágával vezető pozíciót tölt be a világpiacon, a megújulásra való képességünknek és a piac igényeihez való kiváló alkalmazkodásunknak köszönhetően” – nyilatkozta dr. Waltl. 150 éve ugyanazok az erők hajtják előre a céget: a találékonyság szelleme, valamint a siker iránti eltökéltség.

A Bayer magyarországi jelene és jövője

A Bayer 1994 óta független leányvállalatként van jelen Magyarországon az alábbi üzletágakkal: Bayer HealthCare (Pharmaceuticals, Radiology&Interventional, ConsumerCare és Animal Health), Bayer CropScience (CropProtection, EnvironmentalSciences, Seeds) és Bayer MaterialScience. A Bayer Hungária Kft. minden üzleti tevékenységével versenyképes piaci pozíciót tudhat magáénak. Innovatív termékeivel hatékonyan támogatja a gazdasági növekedést.

„A jövőnkbe történő befektetés középpontba helyezése kulcsszerepet játszik abban, hogy vezető pozíciót szerezhessünk vagy tarthassunk meg működési területeinken. Ennek a szemléletnek az eredményességét mi sem jelzi jobban, mint hogy 2014-ben növeljük magyarországi alkalmazottaink számát, valamint új üzleti területekre terjeszkedünk”.


Bayer: Tudomány egy jobb életért

A Bayer nemzetközi nagyvállalat, tevékenységi területei az egészségvédelem, a mezőgazdaság és a csúcsminőségű anyagok előállítása. Innovatív vállalatként a kutatásigényes területeken játszik vezető szerepet. A Bayer termékei és szolgáltatásai az életminőség javítását szolgálják. A vállalatcsoport ugyanakkor értéket teremt innovációi, növekedése és magas jövedelemteremtő képessége által. A vállalatcsoport mint társadalmilag és etikailag felelős üzleti szervezet a fenntartható fejlődés elkötelezett híve. A 2012-es pénzügyi évben a Bayer 110 500 alkalmazottat foglalkoztatott, és 39,8 milliárd euró üzleti forgalmat ért el. A beruházásokhoz kapcsolódó ráfordítások elérték a 2 milliárd eurót, míg a K+F költségvetés 3 milliárd eurót tett ki.

További információk: www.bayer.com

A Bayer HealthCare-ről 

A németországi Leverkusen székhelyű Bayer HealthCare a Bayer 2012-ben 18,6 millió euró éves forgalommal büszkélkedő alcsoportja. Innovatív termékeivel és új terápiás lehetőségek kutatásával a csoport a világ egyik vezető cége az egészségügyi és a gyógyászati termékek piacán. A vállalat a következő globális tevékenységeket foglalja magába: Animal Health (állategészségügy), ConsumerCare (vény nélküli gyógyszerek és táplálékkiegészítők), MedicalCare (vércukorszintmérő eszközök) és Pharmaceutical (vényköteles gyógyszerek). A Bayer HealthCare célja, hogy olyan termékeket fedezzen fel, fejlesszen ki, gyártson és terjesszen, melyek világszerte nagymértékben javítják a humán és állati egészséget. A Bayer HealthCare 2012-ben globálisan 55 300 alkalmazottal rendelkezett, több mint 100 országban. További információkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.healthcare.bayer.com 

A Bayer CropScience-ről

A Bayer CropScience a Bayer AG mezőgazdasági üzletága. 2012-ben 8,383 millió euró éves forgalmával egyike a világ vezető vetőmag-nemesítésre, és növényvédelemre szakosodott cégeinek. A cég kiváló termékek széles skáláját kínálja, úgymint a magas minőségű vetőmagok, innovatív kémiai és biológiai eljárással rendelkező növényvédelmi megoldások, valamint a modern és fenntartható mezőgazdaságra specializálódott szolgáltatások. A nem mezőgazdasági eljárások terén a Bayer CropScience széles termék- és szolgáltatásportfólióval rendelkezik a kártevőirtás területén, legyen szó akár az otthoni, a ház körüli vagy erdőgazdálkodásról. A cég globálisan 20 800 alkalmazottal rendelkezik, és több mint 120 országban van jelen. További információkért látogasson el az alábbi weboldalra: www.press.bayercropscience.com 

Bayer MaterialScience-ről

 

A 2012-ben 11,5 milliárd eurós forgalmú Bayer MaterialScience egyike a világ vezető polimer- és csúcsminőségű műanyaggyártó cégeinek. Az üzleti tevékenység fókuszában olyan csúcstechnológiás polimeranyagok gyártása és innovatív megoldások kifejlesztése áll, melyeket a mindennapi élet számos területén alkalmazunk. Az üzletág legfőbb vevőkörét az autó- és építőipari, valamint az elektronikai, sport- és szabadidős iparágak alkotják. 2012 végén a Bayer MaterialScience 30 termelési egységgel rendelkezett, és világszerte kb. 14 500 alkalmazottat foglalkoztatott. A Bayer MaterialScience a Bayer-csoport része.

hirdetés

Könyveink