2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Mi a vírustagadók sikerének titka?

Dr. Újszászi Bogár László meggyőzéstechnikai szakértővel, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatójával a 24.hu beszégetett.

„Az agyunkat másodpercenként több mint 40 milliárd információ éri, amiből 40 az, ami tudatos. Ráadásul a döntéseink 90-95% érzelmi alapú, mégis a virológusok racionális érvekkel próbálják az embereket meggyőzni. Szemben az ellentáborral, aki tudatosan használják a meggyőzés eszközeit. Ezért nő a vírustagadók száma napról napra” – emelte ki dr. Újszászi Bogár László meggyőzéstechnikai szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója a 24.hu-nak. A magyar meggyőzéstechnikai kutató szerint a kommunikációs szakembereknek is fel kell venniük a harcot, nem csak a virológusoknak.

A kutató szerint a döntéseink egyszerűsítése mellett az érzelmek kulcsfontosságú szerepére is fel kell hívni a figyelmet. Több agykutató is igazolta, hogy azoknál a pácienseknél, akiknek sérült az agyuk érzelmekért felelős része, nehézséget jelentett a döntések meghozatala, még az olyan egyszerű döntéseké is, hogy mikorra beszéljék meg a következő időpontot.

„Tehát, ha az érzelmekre nem apellálunk a meggyőzés során, nem érhetünk el sikert.” Mivel ez sokszor a szakértőknél elmarad, ezért az emberek nagy része az áltudományos nézeteket osztja helyettük, amelyek bőven tartalmaznak ilyen elemeket – emelte ki.

Az ellentábor számtalanszor hagyatkozik hatékonyan az érzelmekre. Közös ellenségképet építenek, egyéni történetek használnak statisztikák helyett, konkrét, kézzel-fogható magyarázatokat adnak a kérdésekre, még ha azok szakmailag hamisak is. Az információk ilyen típusú tálalásával kognitív energiát tud spórolni az emberek agya, és ezáltal meggyőzőbbnek találják az elmondottakat. Ezzel szemben a szakemberek, a virológusok, statisztikákat használnák, bizonytalan válaszokat adnak, és további kérdéseket tesznek fel, sokszor bizonytalanságot sugallnak. A maszkhasználat kapcsán képviselt komplex, bizonytalanságot sugalló szakértői nézetek az egyik oka annak, hogy a buszon, boltokban egyre többen nem hordanak maszkot.

(forrás: 24.hu)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés