hirdetés
hirdetés
2024. április. 18., csütörtök - Andrea, Ilma.
hirdetés

Az Országos Gerincgyógyászati Központ integrált betegedukációs tevékenysége

Pályázó: Budai Egészségközpont Kft.

Kategória: Integrált betegedukációs kampány kategória - For Profit cégek 

Elismerő oklevélben részesült pályázat.

 

Projekt címe

Betegoktatási program az Országos Gerincgyógyászati Központban

 

Projektcél

A gerincbetegségekkel és azok kezelésével, megelőzésével kapcsolatos tudásszint növelése, gerincbetegek terápiahűségének növelése, és terápiájának és az életmódváltás támogatása.

 

Projekt célcsoport

A felnőtt lakosság mintegy nyolcvan százaléka életében legalább egyszer átélt nagy gerincfájdalmat, ezért a kampány célcsoportja inkluzív jelleggel foglalja magába a 16-65+ korosztályt, közülük elsődleges célcsoportként a 35-44 éves női célcsoportot határoztuk meg.

 

Projekt leírása

Az Országos Gerincgyógyászati Központ tartalommarketing aktivitása során nem kampányszerűen, hanem a betegút egyes fázisaihoz igazodva, különböző csatornákon keresztül juttatjuk el az üzeneteinket a célcsoporthoz a rendelkezésére álló, gerincbetegségekhez kapcsolódó tudásanyagot.

 

A folyamatos kommunikáció a célcsoport érdeklődési körének megfelelően szakmailag korrekt, mégis szórakoztató és érdekes formában történik. A kommunikáció középpontjában az edukáció és az ismeretterjesztés áll, melynek célja, hogy a márkánkat egyfajta tudásközpontként pozícionáljuk, miközben erősítjük a márka iránt érzett bizalmat is. Aktivitásunk során kiemelt szerepet kap a vizualitás, amely elősegíti az ismeretek elsajátítását, érthetővé és érdekessé teszi a tudásanyagot.

 

A betegúthoz igazodó kommunikáció során az intézményi kommunikáció céljai, a használt eszközök, az on-és offline kommunikációs csatornák igazodnak a betegút fázisaihoz:

  1. Probléma, igény kialakul – beteg vagyok? Cél az edukáció, az adott probléma hiteles bemutatása az Országos Gerincgyógyászati Központ szakmai blogfelületén a Gerinces Magazinban és a Gerinces Blogon.
  2. Megoldáskeresés – kihez fordulhatok? Cél a thought leadership, a bizalom kialakítása, interjúk, esettanulmányok, orvos önéletrajzok, statisztikák, páciens vélemények az Országos Gerincgyógyászati Központ weboldalán.
  3. Kapcsolatfelvétel – hogyan vehetem igénybe? Cél a kapcsolatfelvétel ösztönzése, GYIK, elérhetőségek, űrlapok, CTA-elemek az Országos Gerincgyógyászati Központ weboldalán.
  4. Megjelenés – kórházban vagyok! Cél a gyógyító tevékenyég támogatása, betegtájékoztató füzetek, intenzív tantermi oktatás és pszichológiai tanácsadás az Országos Gerincgyógyászati Központban történő tartózkodáskor.
  5. Egészségmegőrzés. Cél az egészségtudatos lakosok számának növelése, hírlevelekkel, Gerinckontroll könyvvel, videókkal és blogfelülettel. A program eredménye a sikeres ügyfélmegtartás és a compliance növelése.
  6. Az elégedettség, vagyis advocacy fázisban volt pácienseink kérdőívek kitöltésével nyújtanak visszacsatolást a szolgáltatásról (járó-vagy fekvőbeteg-ellátás), az Országos Gerincgyógyászati Központ Facebook-oldalán pedig szívesen megosztják sorstársaikkal az intézményben szerzett tapasztalatokat.

 

Eredmények

Az Országos Gerincgyógyászati Központ online portfóliójának folyamatos organikus, járóbeteg-forgalomhoz igazodó növekedése (2015 májusában az oldalmegtekintések száma közel 160.000), amiből arra következtetünk, hogy a betegek az intézményben történő látogatást megelőzően és/vagy azt követően felkeresik weboldalainkat. Az intézményben a betegtájékoztatás, pszichológia és betegoktatás tevékenységekhez köthető visszajelzések, pl. betegeink 68%-ának csökkentek a panaszai az oktatásuk óta, 75%-a számolt be a gyógyszerszedési szokásainak változásáról. A kedvező tapasztalataikat betegeink a social media felületeken (OGK FB, Gerinces FB) is megosztják, ahol folyamatosan és organikusan növekszik a követők és az interakciók száma.

www.ogk.hu

www.gerinces.hu

www.gerinces.blog.hu

A pályázathoz tartozó prezentáció ide kattintva elérhető!

(forrás: Budai Egészségközpont Kft.)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés