hirdetés
2024. április. 18., csütörtök - Andrea, Ilma.
hirdetés

A viselkedést igen, a tanulási képességet nem befolyásolja az ADHD-s gyerekek gyógyszeres kezelése

A Florida International University kutatói a Journal of Consulting and Clinical Psychology folyóiratban közölték új vizsgálatuk eredményeit, melyek szerint a stimulánsokkal kezelt ADHD-s gyerekek tanulási képességeire nem hat a gyógyszeres terápia.

A 8 hetes vizsgálatban összesen 172, 7-12 év közötti ADHD-s gyermek vett részt. Feladatuk az volt, hogy az első négy hétben és a második négy hétben elsajátítsanak egy koruknak megfelelő tananyagot, miközben valamelyik időszakban randomizált módon stimulánst illetve placebót kaptak.

Az eredmények szerint a gyógyszerezés egyáltalán nem volt hatással a gyerekek tanulási képességeire, mivel az azonos teszteket ugyanolyan eredménnyel zárták, mint a placebót kapott társaik. A gyógyszerezés hatása viszont egyértelműen megfigyelhető volt a gyerekek viselkedési mintázatain: a stimulánsokkal kezelt gyerekek tovább voltak képesek a székeken ülni, és 53%-kal kevesebbszer fordult elő engedetlen viselkedés a tanteremben.

Forrás: William E. Pelham III et al, The effect of stimulant medication on the learning of academic curricula in children with ADHD: A randomized crossover study, Journal of Consulting and Clinical Psychology (2022).

Fotó: archív (Esther Merbt képe a Pixabay -en)
Fotó: archív (Esther Merbt képe a Pixabay -en)

(forrás: MedicalOnline)

cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés