hirdetés
2024. április. 23., kedd - Béla.

A Béres a reputációs lista iparági rangsorának élén

A Braun&Partners Reputations által harmadjára elkészített lista szerint a legjobb reputációval rendelkező hazai telekommunikációs cég a Vodafone, az elektronika területén pedig a komáromi Nokia megítélése a legjobb. Az egészséggazdaság szektorban kimagaslik a Béres, míg a bankok és biztosítók mezőnyében a CIB került a ranglista élére.

"Egy vállalat értékét nagymértékben befolyásolja a társadalomban, illetve a közvetlen érintettjeiben róla kialakult kép. Ennek az igen értékes, éppen ezért nagy odafigyelést igénylő vállalati reputációnak a részletes megismerésére dolgozta ki két évvel ezelőtt a Reputation Rating kutatást a B&P Braun & Partners Magyarország." - áll a tanácsadó cég sajtóközleményében.

Idén először nem a legnagyobb hazai vállalatokat kutatta, hanem iparágakra vonatkozó reputációs kutatást készült: külön vizsgálva az IT és telekommunikáció, az elektronika, az egészséggazdaság, valamint a pénzügyi szektor legnagyobb 10 (a pénzügyi szektor esetében 12) vállalatát. A kutatás - melynek adatfelvétele 2011. márciusában zajlott - során többek között az is kiderült, hogy felértékelődött a vállalati kommunikáció hitelessége.

Egészséggazdaság - a tavalyi összesített győztes Richter csak 2. lett

A közlemény úgy fogalmaz, "az egészséggazdaság olyan összetett szektor, amelyik a hagyományos értelemben vett gyógyszercégek mellett az egészséges életmódra koncentráló élelmiszergyártókat is magában foglalja." A Béres végzett az első helyen, megelőzve a tavalyi Reputation Rating lista első helyezettjét, a Richtert, majd a legjobb élelmiszeripari cégként végzett Nestlé következik.

Reputációs lista 2011 Egészséggazdaság - a tavalyi összesített győztes Richter csak 2. lett

Nyilvánvalóan hatással volt a szektor cégeinek megítélésére az, hogy stabilan átvészelték a válság hatásait – jellemző, hogy itt volt a legmagasabb az iparági átlag. Az egészséggel foglalkozó cégekkel szemben megfogalmazódik az elvárás, hogy beszéljenek többet az egészségmegőrzésről, a megelőzésről, illetve több, tevékenységükhöz kapcsolódó társadalmi feladatot vállaljanak fel. Az iparág tevékenységéből adódóan bizalmatlansággal szemléljük ma ezeket a vállalatokat, ami miatt egyre nagyobb szerep jut az alternatív gyógymódoknak és hagyományos gyógyászati eljárásoknak is.

IT, telekommunikáció; elektronika; bankok és biztosítók

IT, telekommunikáció

A kutatás során egyértelművé vált, hogy az IT és telekommunikációs szektor vállalatainak reputációját elsősorban az általuk nyújtott szolgáltatás észlelt minősége befolyásolja – ez pedig egy sokszor szubjektív módon megítélt, apró hibákkal is komolyan károsítható terület. A szektor reputációs rangsorának élén a Vodafone végzett, szorosan mögötte pedig az Ericsson Magyarország és a Magyar Telekom.

A mobilszolgáltatók szektoron belüli versenyének állása: Vodafone (1.), Telekom (3.), Telenor (4.).

Reputációs lista 2011. IT és telekommunikáció

Elektronika

Az elektronika szektorban elsősorban nagy gyártó cégeket vizsgálták. Ezen a területen volt a legnagyobb különbség a vizsgált cégek megítélése között – ami részben annak is köszönhető, hogy kevésbé ismert, ún. bérgyártó vállalatok is szerepeltek a listán. A legfontosabb vizsgált tényező a hitelesség volt. A szektor legjobb reputációval bíró hazai vállalata a Nokia Komárom Kft. lett, a Philips Magyarország a második, a Sanyo Hungary pedig a harmadik helyen végzett.

Reputációs lista 2011. Elektronika

Bankok és biztosítók

A bankok és biztosítók szektorában lett a legalacsonyabb az iparági átlag, hiszen a pénzügyi válság hatására a pénzintézetek iránti bizalom rengett meg a legmélyebben. A szektorban a CIB Bank végzett az élen, az MKB Bank és az OTP Bank előtt. A legjobb biztosító a negyedik helyen végzett Allianz lett.

"Érzelmi szempontból egyértelműen negatívan viszonyulunk a pénzügyi szektor vállalataihoz. Ez többek között abból ered, hogy az ügyfélkapcsolatok terén nincs egyenrangúság, az ügyfelek kiszolgáltatottnak érzik magukat a pénzintézetekkel szemben. A biztosítók tekintetében az is fokozza a feszült viszonyt, hogy a biztosítási ügynökök rövid távú érdekei ellentétesek a biztosítottak hosszú távú elképzeléseivel. Ugyanakkor általános elismertségnek örvendenek a pénzintézetek társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos adományozási programjai."

Reputációs lista 2011. Bankok és biztosítók

A Reputation Rating kutatásról

A kutatás alapját képező öt dimenzió (Hitelesség, Leadership, Vállalati polgárság, Elismertség és Érzelmi közelség) közül négy szektorból háromban a Hitelesség bizonyult a legfontosabbnak egy vállalat megítélésénél. Mind a négy esetben a Leadership, azaz a vezetés lett a legkevésbé fontos dimenzió. Ma tehát elsősorban azt várjuk el egy vállalattól, hogy megbízhatóan, átláthatóan, érthetően tájékoztasson működéséről, szolgáltatásairól, termékeiről.

„A vállalatok reputációja valós érték, amivel törődni kell. Ezt erősítette meg szektorokra vonatkozó kutatásunk is, amelyben az érintettek a hitelesség fontosságára hívták fel a figyelmet. A mai gazdasági helyzetben minden vállalatnak tudatos stratégiával kell rendelkeznie arra nézve, hogyan lehet sikeres úgy, hogy minél jobb legyen a társadalmi megítélése”, mondta el Iglódi Csaba, a B&P ügyvezetője.

(forrás: MedicalOnline)
hirdetés

Könyveink